Time is flying -part two-

Beste lezer,

De laatste keer vertelde ik al over de herinneringen die je maakt als je met z’n allen in een hostel leeft. Sinds ik hier ben, en dat is alweer meer dan twee maanden, heb ik er al zoveel gemaakt. Op een zondag gingen ik met drie anderen eten bij ‘Lentil as Anything’ een ‘pay as you feel’ vegetarisch restaurant in St. Kilda (buitenwijk van Melbourne). Je betaald dus wat jij denkt dat het eten waard is. Het eten was super! De mensen waren zo vriendelijk. Nadat we gegeten hadden liepen we naar de pier om pinguïns te spotten. Schattig, al die kleine pinguïns waggelden achter elkaar aan of zaten tussen de rotsen. Er waren zoveel. Twee pinguïns besloten om onder veel geluid te gaan paren. Weer aangekomen wilden we een film kijken. We zijn allemaal in slaap gevallen tot de nachtreceptionist ons wakker maakte. We kijken hier vaak films samen als we ’s avonds niks te doen hebben. Een keer hadden we een groot kussengevecht in de TV-kamer met alle grote poefen die daar lagen totdat iemand de deur opendeed. Stonden we allemaal met een poef boven ons hoofd, overal schuimballetjes. Dat zijn de beste avonden.

Maar er komt ook een tijd van afscheid nemen. De mensen waarmee ik zo’n leuke dag had in St. Kilda zijn inmiddels allemaal al vertrokken. De eerste die wegging wat ik erg jammer vond was een andere stagiaire en mijn room mate Sophie. Haar laatste avond zijn we uit eten geweest naar een restaurant aan de Southbank. Sinds ik de eerste dag Grieks heb gegeten naar de walking tour heb ik alleen in het hostel gegeten, dus dit was zo fijn. En daarna naar de bar natuurlijk. Een week later moest ik afscheid nemen van Nina en van twee Nederlandse meisjes. Daarna was het een tijdje rustig qua vertrekkende mensen maar de laatste tijd zijn er zoveel mensen weggegaan. Mensen met wie ik al twee maanden optrok. Je went eraan maar ook weer niet. Nog een laatste knuffel en dan weer verder. Je leeft toch elke dag met elkaar in hetzelfde ‘huis’. De snelheid waarmee je sommige mensen leert kennen. Ieder met zijn eigen verhaal. Ik denk dat het één van de dingen is die deze ervaring zo rijk maakt.

IMG_20160717_005013IMG_20160728_00111120160731_135310

Er zijn nog meer dingen om los te laten. De dagen dat je er niet bij bent thuis. Voor de grote dingen maar ook voor de kleine dingen. Mijn zusje is geslaagd voor haar diploma bijvoorbeeld en mijn andere zusje maakt een verre reis in haar eentje. Zo zijn er nog veel meer van dat soort dagen. Grappig, toen mijn zusjes en broertje nog klein waren dacht ik weleens: ‘Hoe zouden ze er over een paar jaar uit zien, wat zouden ze dan doen in hun levens.’ Nu kan ik niets anders zeggen dan dat ik zo ontzettend trots ben op wat ze zijn geworden.

De rest van de familie wordt natuurlijk ook gemist. Net als mijn vrienden. De meidenavondjes, oma’s eten, tv-avondjes en zelfs de discussies haha.

Naast dat er mensen zijn weggegaan zijn er ook mensen weer teruggekomen, zoals Roos. Zij slaapt nu ook in onze dorm. We zijn met vier meiden nu wat resulteert in een rommelige, met kleren bezaaide vloer en lange avonden kletsen terwijl we eigenlijk moeten slapen. Erg gezellig dat wel. De laatste tijd heb ik veel met Cheyenne, Roos en Michel opgetrokken. We trekken de stad in, doen leuke dingen en het mooiste is dat we de hele tijd stomme grappen kunnen maken. En er is altijd tijd voor een wijntje. Of twee.

Mijn laatste maand in Melbourne gaat alweer in. Ik zeg het de hele tijd maar de tijd gaat zo snel. Wat is Melbourne een leuke stad om te verkennen, zelfs in de winter. Er heerst een hele relaxte sfeer. Ik hoop ooit nog een keer in de zomer terug te kunnen komen. Voor nu ga ik genieten van mijn laatste maand hier. Straks kan ik een maand lang door Australië reizen en het beste van alles is dat ik mijn broertje in Sydney van het vliegveld kan halen om 3 weken samen te reizen!

Lots of love from Australia,

Melissa

Geef een reactie

