Pretty good first day

Beste lezer,

Op het moment dat ik door de douane liep op Schiphol was er heel even iets in mij dat dacht: ‘Waar ben ik aan begonnen..’, want zover weg zijn zonder familie en vrienden was toch wel even slikken. Geprobeerd zo goed als het kon dit uit mijn hoofd te zetten en ongeveer 22 uur later arriveerde ik in Melbourne.

Het eerste deel van de vlucht was met Emirates in een Airbus A380. Wat een ongelofelijk mooi vliegtuig. Ik zou iets meer dan 6 uur in dit vliegtuig doorbrengen en dat was zeker geen straf. Emirates weet wel hoe ze stewardessen moeten uitzoeken want ze waren stuk voor stuk erg knap. Het vliegtuig was van binnen met lichte kleuren ingericht waardoor het vliegtuig wat ruimer leek. Ik zat helemaal achterin naast een man die voor zaken naar Dubai moest. Toen ik tijdens de vlucht opzij keek zag ik op zijn scherm dat hij naar ‘Frozen’ aan het kijken was, wat ik wel aandoenlijk vond. Dit vliegtuig was zowel tijdens de opstijging en de landing erg stil. Helaas kon dit niet gezegd worden over de baby die een paar stoelen voor mij zat te huilen. De radeloze ouders van de baby probeerden hem stil te krijgen door keihard met een rammelaar te rammelen. Zoals je misschien wel vermoedt heb ik tijdens deze vlucht niet echt kunnen slapen. Verder was het eten aan boord voor vliegtuigeten echt prima. Zelfs lekker. Om iets voor 12 waren we op de luchthaven van Dubai en zat 1/3 van mijn vlucht er alweer op.

De vlucht vanaf Dubai werd verzorgd door Qantas. Ook zeker niet slecht maar persoonlijk vond ik Emirates mooier. Van te voren zag ik wel een beetje op tegen deze vlucht die 13 uur zou duren. Gelukkig heb ik prima kunnen slapen en toen ik weer op mijn scherm keek hadden we nog maar 2 uur te gaan. Echt een meevaller. Ondertussen moesten we een formulier invullen waarom en hoelang we in Australië verbleven. Twijfelend vroeg ik aan de jongen naast mij welke datum het was, want ik zou toch op vrijdag de 13e landen? Niet dus. Ik landde al op donderdag de 12e, maar dit is niet wat ik aan mijn stagebegeleidster had doorgegeven. Hoe ik bij de 13e kwam weet ik ook niet meer. Op goed geluk ben ik toch naar het hostel gegaan nadat ik feilloos door de douane in Australië kwam. Het was geen probleem dat ik er al eerder was en ik kreeg een andere kamer toegewezen. Het Franse meisje achter de balie gaf me nog een snelle rondleiding. Toch wel moe van de lange reis ben ik om 10 uur al in slaap gevallen.

Die ochtend meldde ik me bij Helen, de manager van het hostel. Ze ontving me erg hartelijk en gaf me als tip mee om beneden naar de MAD Travel Desk te gaan. Dit is de plek waar ze vanuit het hostel excursies verkopen. Het meisje dat daar werkt raadde me een ‘free walking tour’ aan. Deze tour vertrok vanaf de Victoria Liberary en duurde ongeveer 3 uur. Nadat ik een tram had gepakt (je hebt hier een ‘free tram zone’ waar je dus gratis met de tram kan, erg handig!) naar de goede plek, was ik veel te vroeg. Ik besloot even een kijkje te nemen in de reusachtige bibliotheek. Daarna heb ik wat eten gekocht om in het gras naar de straatmuzikanten te luisteren die zo mooi konden zingen.

20160513_124603

Leeszaal in de bibliotheek

Uiteindelijk begon de tour met Desmond, een born and bread Melbournian, die de tour leidde. Hij wist duidelijk erg veel van zijn stad en heeft ons in 3 uur een goed idee gegeven hoe mooi de stad Melbourne is. We eindigden op een plek net over de Yarra River waar je een prachtig uitzicht had op de Skyline van Melbourne. Tijdens deze tocht heb ik een ander Nederlands meisje, Stephanie, leren kennen die uiteindelijk op de hoek bleek te logeren van het hostel waarin ik verblijf. Samen met een andere jongen die ook met de tour mee liep zijn we gaan eten in een Grieks restaurant. Erg leuk om zo andere mensen te leren kennen en zulke tours vindt je in heel veel grote steden wel dus het is absoluut een aanrader. De nacht was helder dus toen Stephanie en ik terug liepen hebben we op straat via een sterrenkijker Jupiter en twee van zijn manen mogen aanschouwen, wat ik zelf wel heel tof vond om te zien!

Helen had al gezegd dat vandaag een goede dag was om naar de bar te gaan die bij het hostel hoort. Is er dan geen goede dag om naar een bar te gaan? 😉 Eigenlijk was ik best moe van de lange dag maar (oké, nadat ik van iemand een bon kreeg voor een gratis shotje) ben ik toch mijn bed uitgestapt en naar de bar gegaan. Hier heb ik ondanks één erg vervelende kerel geen spijt van gekregen. Het meisje wat ik eerder die dag had ontmoet bij de Travel Desk stelde me voor aan een paar collega’s. Door hun vriendelijkheid en enthousiasme kreeg ik zelf ook wat meer vertrouwen dat ik m’n plekje hier wel ga vinden.

Al met al was het zeker een goede eerste dag. Een goede start voor de komende 4 maanden hier.

Love,

Melissa.

10 gedachtes over “Pretty good first day

1. jurrien zegt:

Hallo Mellisa
    mooi dat je goed bent aangekomen en ja het ziet er naar uit dat jij je draai daar wel vind
    leuk nieuwe mensen ontmoeten en zien van het mooi melbourne
    ik blijf je volgen en veel plezier en succes …. xx jurrien